تهران،
خیابان ولیعصر، بالاتر از پارکوی، روبروی بانک صنعت و معدن، پلاک ۲۷۹۸
10 آبان1 November - 19 آبان 139810 November 2019
هیچکجا مگر در حرکت و و پیچ و تاب اندام اسب نمیتوان نظارهگر ترجمان تمام عیار و با شکوه انتزاع محض بود. براستی این جاندار تا زمانی که وحشی است و سرکش، هر بار که میخرامد، هر بار که میتازد، با زبانی بسته و تنها با حرکت و فرم حسی را روایت میکند؛ داستانی را... نه، شعری میسراید. سرودهای سراسر شکوه، سراسر سرزندگی، تا بدآنجا که به دست انسان گرفتار آید و «اهلی» شود، اهلی شدن برای اسب یعنی سرآغاز حزن.
به تصویر کشیدن اسب عاصی همان اندازه دشوار است که نمایش حزن اسب اهلی، اما آنگاه که بخواهی از عصیان بگویی و درون عاصی را فریاد کنی، فرم روایتگر این جاندار، کارا است و تنها باید به رسم، حرکت و سرعت قلم اعتماد کنی تا سرآخر تصویری پدیدار شود که بی هیچ توضیحی از درون تو محزونتر، عاصیتر و شاید خشمگینتر هم باشد
مجموعه عصیان ترجمانیست از تمام حرفای نگفته ما.
محمود ازگل
به تصویر کشیدن اسب عاصی همان اندازه دشوار است که نمایش حزن اسب اهلی، اما آنگاه که بخواهی از عصیان بگویی و درون عاصی را فریاد کنی، فرم روایتگر این جاندار، کارا است و تنها باید به رسم، حرکت و سرعت قلم اعتماد کنی تا سرآخر تصویری پدیدار شود که بی هیچ توضیحی از درون تو محزونتر، عاصیتر و شاید خشمگینتر هم باشد
مجموعه عصیان ترجمانیست از تمام حرفای نگفته ما.
محمود ازگل