تهران،
خیابان کریمخان زند، خیابان شهید عضدی (آبان جنوبی)، خیابان سپند، پلاک ۱/۶۹
13 مهر5 October - 23 مهر 139715 October 2018
اهمیت نقش و رنگ در مرور نقاشیهای همایون سلیمی از سالهای جوانی و تحصیلش در مدرسه عالی هنرهای زیبای پاریس (بوزار) بهطور قابل ملاحظهای مشهود است. لایه لایههای رنگهایی که همایون سلیمی بر بوم میگذارد و جرات ساییدن و از بین بردن آن تمام چیزی است که برای تعمق بر فلسفه به وجود آمدن اش، امروز آثار چهل سال از نقاشیهای همایون سلیمی گرد هم آمده است.
تجربه نگاه بر آثار همایون سلیمی از نمایی دور شاید کمتر با تجربۀ نگاهی نزدیک یکی باشد. تجربه ای که با گام برداشتن بهسمت یک اثر، دنیای رنگها با بیننده شروع به گفتمانی عارفانه میکنند. گفتمانی که حاصل رنج ساییدن بوم است؛ سایشی عرفانی که آنرا در تفکر مینیمالیستی هنرمند از شیوه زیست و نگاهش به زندگی به سادگی میتوان یافت. تجربه ای که شاید اگر گیاهان بونسای آتلیهاش زبان داشتند شهادتی غیر از این نمیدادند. تکرار گلها و تعمق او برای تمام کردن حرفهایش با آثارش و فرمهای مورد علاقهاش نشانی دیگر است از ژرفای علاقهاش به بوم هایی که میساید.
تمرکز و تجربه بصری هنرمند بر فرم های اصیل هنر ایران و فرم هایی که در جوانی در کوچه و بازار به چشمش میخورد، در رساله دکترای وی بازتاب یافته است. نمکدان های افشاری و قوچانی و بختیاری که به جهت فرم این روزها مورد توجه هنرمندان بسیاری است، فرم مورد علاقه روزهای جوانی همایون سلیمی است. آثار پاریس بی شک خیره کنندهاند و به بیننده حس جوانی می دهند به جهت گفتمانی تازه با آثار متاخر و مقایسه زیباییشناسانه آنها در نمایش آثار همایون سلیمی گردآوری شدهاند.
تز پایان نامه دکترای همایون سلیمی مجموعهای ارزشمند است از مقایسه تصویری بناها، سازه ها و نقوش ایرانی، گنجی بالغ بر هزار صفحه که گالری ایرانشهر قصد چاپ و نشر آن را دارد.