اثر پیشرو با عنوان مرغ سعادت، با ساختاری کاملاً هندسی و بیانی انتزاعی، از ترکیب مواد مختلف روی فیبر ساخته شده است. کاربست رنگ در اثر محدود است، اما محاط شدن اندک رنگهای هیجانگرای گرم که در دایره کانونی اثر میل به محو شدن دارند، بر تأثیرگذاری کنتراست به وجود آمده میافزاید. از این رو بخش رنگی کار که از بداههپردازی رنگهای لغزنده و سیال ساخته شده، چون خورشیدی از دوردست، گرمایی خوشایند بر فضای اثر ساطع میکند و یا چون سیاهچالهای فضایی، ما را به کشف جهانی ناشناخته در اعماق هستی وامیدارد. عنصر بافت نیز اهمیت قابل توجهی دارد؛ چرا که در فقدان رنگهای تند، بافتِ به وجود آمده ویژگیهای حسی و هیجانی اثر را تقویت میکند. عنوان اصلی اثر، یعنی Rara Avis که به مرغ سعادت برگردان شده، یعنی در واقع نامی با ریشه لاتین است به معنی شخص یا چیزی عجیب و غریب؛ و بعدتر به پرندههای نادر و افسانهای اطلاق شد. مرغ سعادت در فرهنگ ایرانی همواره نشانی از شکوه و خوشبختی بوده است. از آنجایی که اثر پیشرو به مجموعهای با عنوان کلوسئوم (Colosseum) تعلق دارد، میتوان پیوندی معناشناختی میان فرهنگهای مختلف برقرار کرد. فرهنگی که از سویی نشان آزادی و شکوه را در خود دارد و از طرف دیگر بر خشمی فروخورده از تاریخ اشاره میکند. در واقع کلوسئوم تماشاخانهای بزرگ در امپراتوری رم باستان بوده که قرنها پیش صحنههای وصفناپذیری از خشم و تقدیر را به خود دیده است. شاید از ارتباط نام اثر، نام مجموعه و ویژگیهای فرمی آن بتوان نوعی خوانش مفهومی و معمارانه از کار برداشت کرد. قابل ذکر است که رأفتی در اکتبر ۲۰۰۷، حضور در حراج کریستیز دوبی را نیز تجربه کرده است.