علی فرامرزی چند سالی است کویر و چشمانداز کویری ایران را دستمایه نقاشیهای خود قرار داده و این گستره جغرافیایی را از زوایای گوناگونی مطالعه و بازنمایی کرده است. ابعاد کشیده و عریض این تابلو و شیوه انتزاعی کردن فرمهای طبیعت، چیزی است که اثر فرامرزی را از دیگر هنرمندانی که به این موضوع پرداختهاند، متمایز میسازد. مضمون کویر در هنر و ادبیات ایران به کرات مورد اشاره بوده است، در حالیکه در اثر حاضر علاوه بر وجه شاعرانه کویر، جنبههای زیست محیطی آن را نیز مورد توجه بوده است. شاید از همینروست که فرامرزی آخرین دوره کویریهایش را «هجوم» نام نهاده است. در اثر دولتهای فوق، ریتم تکرارشونده خطوط عمودی و افقی در عین حال که حرکت باد در لابهلای درختان و روی شنهای نرم کویری را تداعی میکند، کیفیت زیباییشناسانه انتزاع مدرنیستی را نیز در اثر محقق میسازد.